mandag den 25. marts 2013

Kunsten at se det positive frem for det negative....

Jeg sad og vred min hjerne for at finde ud af, hvad jeg skulle skrive om i dag, men alle forslag blev forkastet, fordi de var for negative. Denne blog skal ikke handle om alt det negative i livet - det skal ikke være en brok-blog!

Så derfor er dagens emne for bloggen, at man skal stræbe efter at se det positive i alting i stedet for at fokusere på alt det trælse. I stedet for frost og kulde skal man se sol og smukke snelandskaber. I stedet for at blive irriteret over folk, der udspørger én om jobsøgning og hvorfor man ikke har fundet arbejde endnu, skal man høre venligheden i deres stemme og sætte pris på, at der er nogen, der interesserer sig for éns liv. I stedet for at blive irriteret over, at de 2 store råber og rumsterer og endnu engang får vækket lillesøster midt i middagsluren, skal man glæde sig over, at de er i godt humør og gerne vil synge og danse - og at de er så glade for lillesøster, at de næsten ikke kan undvære hende, mens hun sover :-)

Jeg indrømmer blankt, at jeg er slem til at falde i og blive irriteret og fokusere på det negative. Men første skridt mod at blive et bedre menneske (hvis man må bruge så stort et begreb) er vel at være bevidst om, hvad man gerne vil ændre. Så nu står det her sort på hvidt, og I er velkommen til at holde mig op på det, næste gang jeg falder i igen.

2 kommentarer:

  1. Du har jo helt ret, men hvor er det svært til tider..
    Jeg synes jeg kører en rutschebanetur for tiden hvor jeg den ene dag ser lyst og muligheder, og den anden dag et sort hul.
    Men hver dag er en ny dag, og bør ses med nye øjne :)
    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det minder mig om mit yndlingscitat: "Hver dag er endnu en gave, en rigdom vi ikke ved - en nyskabt verden med alt det umuliges mulighed". Jeg synes, det er så smukt sagt :-)

      Slet