tirsdag den 14. maj 2013

Uforstyrret nattesøvn - YES!

Jeg er nødt til at dele en succesoplevelse med jer :-) Jeg har nemlig (næsten) fået min nattesøvn tilbage efter i umindelige tider at have brugt halve eller hele nætter med en (over)træt baby i armene, der bare kun kunne sove i favnen på mor. Og selv her kneb det indimellem....
Til sidst fik jeg nok! Efter at have tilbragt to nætter i træk siddende op i sofaen med en urolig baby i favnen besluttede jeg, at nu var det slut. Nu SKULLE hun lære at sove selv! I sin egen seng! Og hele natten! Og hvor ville jeg ønske i dag, at jeg havde taget den beslutning meget tidligere og taget den nødvendige "kamp". For det gik over al forventning! :-)

Den første nat var hård! Der var megen gråd og rigtigt mange ture hen til sengen for at tage hende op, trøste og putte hende igen. Og stor var fristelsen til at tage hende med ind i sofaen eller dobbeltsengen. Men jeg holdt stand, for beslutningen var taget, og jeg nægtede at falde i. Næste nat gik det allerede meget bedre :-) Jeg fortsatte med samme metode: Tog hende op, når hun vågnede, holdt hende et par minutter på skulderen og puttede så igen. Max 10 minutters samlet gråd blev det til anden nat! Jeg troede ikke mine egne øjne/øren. Var det virkeligt så nemt?

Den første uge blev jeg ved med at tvivle på successen og forventede hver gang, jeg puttede hende igen, at hun ville brokke sig og græde. Men det gjorde hun ikke! Og her en måneds tid senere virker det stadigvæk - langt de fleste gange... Og nu har hun faktisk lige sovet i sin seng hele natten lang uden opvågninger 2 nætter i træk! Fantastisk! :-)

Så hvis du, kære læser, har samme problem med en lille trold, der stjæler din nattesøvn, så prøv det! Måske er du lige så heldig som mig, at der kun skal en enkelt nats "kamp" til, før det hele vender :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar